Löv 624 – Henriette Walker

Jag komponerar meningar och betydelser av ord. När de är bestämda genom valda tidningsurklipp blir utmaningen större. Till en början bildade ordens sammansättningar mer eller mindre fullständiga meningar men ihopfästandet skapade ett virrvarr. Orden i sin egenhet och i samspel fascinerar mig, och varje människa skapar sin egen tolkning och bild av dem. De fragila fjärilarna på lövramen hittade jag i min farmors gömmor och de står för det bräckliga i betydelser tillsynes huggna i sten, som plötsligt kan få vingar och lyfta. Att sy i papper och brodera med bokstäver har lett till lövet som jag kallar Bevingade ord.

Det här inlägget postades i Slöjd händer. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Löv 624 – Henriette Walker

  1. Michael Gustafson skriver:

    Att skapa Bevingade Ord kräver Bevingade tankar och känslor. Samspelet mellan det enskilda och det sammansatta ger en mångfald som inspirerar och det är vad det vackra lövet signalerar till mig. Spännande vackert !

Kommentera

