Löv 618 – Ellinor Persson

Jag ville att mitt lövskapande skulle bli en källa till kreativitet och inspiration, där fokusen just blev på processen och att jag hade roligt. Jag experimenterade massor med olika material i ramen innan jag bestämde mig för att skapa en ”lövcells-vävnad” med överblivna stuvar och garner i en slags fri vävteknik. När material överlappar varandra skapas en spännande tredimensionell effekt vilken jag gillar. Skapandet av lövet påminde mig om att den experimentiella lusten utan att döma ger de mest spännande lösningarna, nu gäller det bara att komma ihåg det till nästa gång!

Ser fram emot utställningen!

Det här inlägget postades i Slöjd händer. Bokmärk permalänken.

Kommentera

