Löv 609 – Åsa Olsenmyr

-som den spinnentusiast jag är har jag försökt att hedra den verklige spinnexperten: Spindeln.
Jag har alltså spunnit garnet till mitt löv: kamelull till ”skaftet” och fårull från Alunda, som jag färgat grön i micron, har lindats runt själva bladstommen. Nätets tråd är spunnet tunt av mullbärssilke som jag sedan knutit med inspiration från de indianska drömfångarna. Den inte alltför snälla korsspindeln är stickad av garn spunnet av ull från blandade lantrasfår, bland annat Värmlandsfår.
Baksidans ödla är en hälsning från en alltför varmt tvättad tröja från Australien… på blad tovade av roslagsull.

Åsa i Skuttunge

Det här inlägget postades i Slöjd händer. Bokmärk permalänken.

Kommentera

