Löv 602 – Karin Jönsson

Den svarta sidans broderi  är detaljer tagna från en innerkudde som jag fann år   2007.Kudden är en långkudde, men hade sytts in så den blev fyrkantig. Nu levande släktingar har aldrig sett den och jag tror jag vet varför. Vid närmare studie så har det fattats garn så den är inte färdigsydd.

På den vita sidan är blommorna stickade eller virkade utifrån en bok som jag fått i present. Mors grova pärlgarn har kommit till sin rätt och allt garn är sådant som fanns i mina ”gömmor”

Återbruk alltså.

Det här inlägget postades i Slöjd händer. Bokmärk permalänken.

Kommentera

